کد خبر: ۱۴۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد:
یزد- قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد گفت: سردار شهید سلیمانی الگوی کامل تفکر بسیجی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی، جمعه شب در جمع بسیجیان ناحیه ثارالله یزد به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج ثمره طیبه و شجره پاک و پاکیزه‌ای است که به وسیله امام خمینی (ره) غرس شد و با نفس گرم امام تداوم پیدا کرد و امروز به برکت و همت مقام معظم رهبری برگ و بار آن برای ما آشکار است و می توانیم اثرات آن را مشاهده و درک کنیم.

وی عنوان کرد: در آغازین روزهای هفته بسیج و به نام و یاد شهیدان به ویژه ۴ هزار شهید استان یزد، ۴ هزار ختم قرآن آغار شده و این اقدام شروعی زیبا و دلنشین برای هفته بسیج است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه در آیات ۱۴۶ و ۱۴۷ سوره مبارکه آل عمران گویا خداوند متعال شجره طیبه بسیج را به شکلی زیبا برای ما ترسیم می کند، افزود: چه بسیار پیامبرانی که جمعیت کثیری در کنار آنها به مبارزه با طاغوت برخواستند و پیامبران برای بسیج توده های مردم حضور پیدا کردند و در این راه هم در طول تاریخ جمعیت‌های زیادی با پیامبران همرانی کردند.

مدرسی با اشاره به ویژگی افراد همراه پیامبران بیان کرد: این افراد از لحاظ روحی احساس سستی نمی‌کردند و سستی را به وجود خودشان راه نمی‌دادند، آدم‌های قوی بودند و از لحاظ روحی احساس کمبود نمی کردند و سختی‌ها بر آن‌ها عارض نمی‌شد و حتی اگر مشکلات بر زندگی آن‌ها فشار وارد می کرد، آنها از مسیر کنار نمی رفتند.

وی ادامه داد: انسانهایی که به مبارزه با طاغوت می پردازند، از لحاظ روحی استوارند و احساس ناتوانی ندارند و زمانی که ملامتی که به آنها می رسد، دنبال سازش، خودفروشی، وطن فروشی و کشور فروشی نیستند و در کار ها نیز امروز و فردا نمی کنند.

مدرسی بیان کرد: این افراد شانه خم نمی کنند تا بار ظلم بر شانه آنها فرود آید و بر این اساس سه ویژگی شاخص را قرآن کریم در این آیات بیان می کند که این افراد از لحاظ روحی انسان های استوارند، احساس نمی کنند کم دارند و همیشه احساس قدرت و توان دارند، هر چقدر هم سختی بر آنها وارد شود خود را ناتوان نمی بینند و تن به ذلت نمی دهد و خداوند اینها را بسیار دوست دارد.

وی اظهار داشت: شجره طیبه بسیج این ویژگی را کاملاً در خود نهادینه کرده است، هم از لحاظ روحی کم نمی آورد، هم از لحاظ امکانات در اقل امکانات بیشترین حرکت و دستاورد را برای خودش ثبت می‌کند همچنان که ما در دوران دفاع مقدس و دفاع از کشور، انقلاب و در هوشیاری مقابل فتنه‌ها دیدیم.

قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد ادامه داد: در آیه بعد قرآن بیان می شود اینها همیشه ارتباطشان با خداوند قوی است و باز هم می‌گویند خدایا ما کم کاری کردیم و آنگونه که باید و شاید هنوز نتوانستیم دین خودمان را به اسلام، قرآن، کشور، شهدا و ارزش های اسلامی وفا و ادا کنیم. خودشان را همیشه مقصر می بینند نه اینکه خودشان را طلبکار جامعه ببینند.

مدرسی عنوان کرد: از این آیات استفاده می شود که ایمان به خدا سرچشمه مقاومت است و تعداد مجاهدان عالم و عارف به خدا زیاد است بنابراین نباید احساس کنیم که نیرو کم داریم و مشکلات هم نباید باعث سستی و ضعف شود بلکه باید عامل حرکت و تلاش شوند و این مشکلات و ناملایمات و این تحریم ها نباید ما را وادار به تسلیم کند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که ما باید روی پای خودمان بایستیم و در مقابل یک جبهه فکری دیگری باید بصیرت داشته باشیم و در مقابل این مشکلات نباید دستمان را به طرف دیگری دراز کنیم هم از همین آیات شریفه برگرفته شده است.

مدرسی اظهار داشت: مشکلات و ناملایمت هایی که از طرف دشمن بر ما وارد می شود افراد با ایمان را وادار به تسلیم نمی کند اینها را وادار به مقاومت بیشتر و حرکت توفنده تر و پوینده تر می کند و نکته دیگر این است که این آیه بیان می کند که خداوند صابرین را دوست دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر یکی از عوامل شکست هر فرهنگی این است که انسان مغرور شود. این استغفاری که در این آیات بیان می شود یعنی مغرور نشوید و همچنان احساس کاستی داشته باشید از لحاظ تلاش و عملکردی و احساس کنید هنوز کم گذاشته اید و بیشتر تلاش کنید و اگر این چنین شد نصرت و پیروزی نیز شامل می شود.

مدرسی با اشاره به نزدیک شدن سالگرد شهادت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: او به عنوان سرآمد بسیجیان، به عنوان یکی از افراد شاخص بسیجی احساس کمبود امکانات مادی هم در زندگی سیاسی و اجتماعی اش نداشت و الگویی تمام عیار برای بسیج و بسیجیان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار